Auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj potok do Petlje Beograd, sada je moto-put, jer je u primeni uredba Vlade Srbije kojom je ta sabraćajnica prekategorisana.
Službeni naziv te saobraćajnice je moto-put M11, na njoj opet postoji zaustavna traka a maksimalno ograničenje brzine je 100 kilometara na sat.
Vlada Srbije je oktobra 2023. godine tu saobraćajnicu prekategorisala iz statusa auto-puta u status državnog puta drugog B reda što je državni put najniže kategorije.
Tada je na tom putu bilo dozvoljeno kretanje bicikala, pešaka, traktora, zaprežnih vozila, radnih mašina i mopeda i, takođe, pa je zaustavna traka prestala da postoji. Sada ponovo postoji zaustavna traka i zabranjeno je kretanja svih tih učesnika u saobraćaju i najveća dozvoljena brzina je 100 kilometara na čas.
Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović je za „Blic“ rekao da na pojedinim deonicama auto-puta kroz Beograd i dalje postoje deonice gde je saobraćajnom signalizacijom dozvoljena brzina i više od 100 kilometara na čas, pa se postavlja kako će se to regulisati u praksi, odnosno da li će biti kažnjavani vozači ukoliko voze brže, odnosno poštuju saobraćajne znake.
Po rečima Okanovića, sada postoji sukob pravnog i faktičkog stanja na terenu – saobraćajna signalizacija govori suprotno zakonu.
„Vozači imaju pravo da se uzdaju u saobraćajnu signalizaciju. Svaki učesnik u saobraćaju ima pravo da veruje da je saobraćajna signalizacija u skladu sa zakonom i ostalim pravnim aktima, čak i ako je na pojedinim deonicama u neskladu sa zakonom. To znači da učesnici u saobraćaju ne bi trebalo da snose posledice. Bitno je napomenuti da, što se tiče sudova, tužilaštva i saobraćajne policije, to je sada moto-put i oni treba da se ponašaju u skladu sa zakonom“, rekao je Okanović.
Na pitanje postoji li zakonski rok da se uskladi signalizacija, on je kazao da ona mora da bude usklađena sa Zakonom, ali da ne postoji rok za usklađivanje.